Menü Kapat

Raporlama

Gelen bildirim konuları üç ana başlıkta tasnif edilmekte olup, günlük bildirimler ve haftalık raporlar şirket tarafından yetkilendirilmiş İnsan Kaynakları, Denetim ve Müşteri Hizmetleri Sorumlularına belirlenmiş etik kategoriler bazında yapılmaktadır.

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile uyumlu iş süreçlerimiz gereği, Etik Hat’ta bildirilen her türlü bilgi ve belgelere, biyometrik sistem (parmak izi) ile çalışma alanına girilen yetkilendirilmiş uzmanlar tarafından erişilebilmektedir.

Bildirimde bulunan kimliğini belirtmekte zorunlu değildir, ancak kimlik bilgisini açıklar da şirket ile paylaşılmasını istemezse de kendisine bir zarar gelmeyeceğinin, konunun anonim kalacağının, nihayetinde deşifre olmayacağının güvencesi kendisine verilir.

1. İNSAN KAYNAKLARI BİRİMLERİNİ İLGİLENDİREN KONULAR

Etik Dışı Davranış Konuları (Örnek)
1.1. Uyuşmazlık veya Anlaşmazlık
1.2. Hakaret Etmek veya Küfür
1.3. Alay Etmek veya Onur Kırıcı Davranmak
1.4. Dedikodu Yapmak
1.5. Yalan Söylemek

2. DENETİM BİRİMLERİNİ İLGİLENDİREN KONULAR

Suistimal ve Diğer Kritik Konular (Örnek)
2.1. Güveni Kötüye Kullanma (Emniyeti Suistimal)
2.2. Şirket Kaynaklarının Şahsi Çıkarlar İçin Kullanılması
2.3. Şirket Kaynaklarının Zimmete Geçirilmesi
2.4. Şirket Kaynaklarının İsraf Edilmesi
2.5. İç Kaynaklı Hırsızlık

3. MÜŞTERİ HİZMETLERİ BİRİMLERİNİ İLGİLENDİREN KONULAR 

3.1. Etik Dışı Davranışlara Ait Şikayet Konuları (Örnek)
3.1.1. Laubali veya Kaba vb. Kurumsal Olmayan Saygısız Uslüp
3.1.2. Müşteri ile İlgilenilmemesi
3.1.3. Mal veya Hizmet Hakkında Yeterli Bilgiye Sahip Olunmaması
3.1.4. Müşterilerin Yanında Personellerin Tartışması
3.1.5. Şikayet Bildirimi Hakkında Bilgi Alınamaması veya Cevap Verilmemesi

3.2. Mal ve Hizmetlere Ait Şikayet Konuları (Örnek)
3.2.1. Ürün Çeşidinin Bulunmaması
3.2.2. Ürün Bedeninin Bulunmaması
3.2.3. Ürün Değişiminin Yapılmaması
3.2.4. Ürün İadesinin Yapılmaması
3.2.5. İnternet Üzerinden Yapılan Satınalma Sonrasında Ürünün Eksik Gelmesi

ETİK KOD KONU BAŞLIKLARININ TAMAMINA HİZMET ALINMASI HALİNDE “RAPOR HAT” SİSTEMİMİZDEN ULAŞABİLİRSİNİZ.